Etichete

vineri, 27 septembrie 2013

Autobuzul 100 la atelierul de scriere creativă

 Mirosul de cărți, ceaiul cald și exercițiile literare au creat atmosfera atelierului de Creative Writing cu scriitoarea germana Julia Schoch. Pe parcursul a trei zile am fost inițiați în secretele prozei scurte și am exersat alături de alți tineri.

                             


Scriitoarea ne-a povestit din experiențele sale și ne-a propus exerciții interesante. De exemplu, am lucrat pe un fragment de text, transformând-ul într-o creație proprie în care naratorul are dubii sau în care este orb. Acesta era despre autobuzul 100 în care ne-am plimbat imaginar două zile, alături de o femeie cu gâtul lung și un câine de pluș în brațe. Ulterior am realizat alte probe pentru proza finală. Fiecare dintre noi a primit o imagine cu o locație și o altă imagine cu un personaj. Acestea au servit drept repere pentru text.

Important este și faptul că am comentat /discutat fiecare dintre aceste exerciții. Deși, condițiile au fost aceleași, în a treia zi, la lectura finală, toți au compus creații individuale. Aici prozele s-au ascultat și analizat de profesorul universitar Ivan Pilchin și de câțiva dintre studenții dumnealui. Cu sugestii a venit și moderatorul acestui atelier, scriitorul Dumitru Crudu, Julia Schoch, dar și de ceiallți participanți.

Pentru mine este o experiență constructivă. Scriu poezii, eseuri, materiale jurnalistice. La capitolul proză, nu am exersat. Norocul meu e că înainte de lectură am reușit să redactez textul cu Dumitru și Julia. Astfel, a fost remarcat și apreciat de ascultători. Deocamdată nu pot să-l public. Va apărea în antologie și atunci aștept să fiu criticată.

Atelierul a fost organizat cu sprijinul Centrul cultural german „Accente” și la sfârșitul acestuia ne-am promis că vom învăța germana, până atunci mai călătorim cu autobuzul 100 ( via troleul 10) scrim, citim și ne vedem de ale noastre.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu