Etichete

miercuri, 18 aprilie 2012

Aceasta e prima mea lansare...

 Abia acum mă încumet să scriu despre lansarea "Orei H" care a avut loc la Libraria 9 şi care nu a fost cel mai remarcabil eveniment şi poate nici cel mai aşteptat, dar a fost unul special pentru mine şi pentru dependenţii de poezie din preajma mea.

 Această plachetă "anorexică", dar "elegantă", după cum a numit-o Em. Galaicu-Păun este rezultatul concursului "Iulia Hasdeu", ed. a XIII-a, 2011, şi a fost editată cu sprijinul  financiar al Ministerului Tineretului şi Sportului din RM. Totuşi n-am să mă rezum la date exacte, pentru că această carte (pre)supune în primul rând sentimente.
 
 A fost o lansare caldă, cu oameni calzi şi zâmbitori, dar şi cu critici care ştiu să mai strecoare un cub de gheaţă în atmosfera poeziei începătoare, nu pot să nu-l amintesc aici pe Mircea V. Ciobanu.

 Tot despre un "cub", dar unul "imperfect" a vorbit Lucia Ţurcanu, care a reuşit să mă teleporteze în lumea creaţiei lui Nichita Stănescu şi să-mi amintească anume faptul că poezia pe care o creez are nevoie de acel colţ tăiat (ca să fie perfectă).

 Călina Trifan, poeta femeilor care iubesc cum respiră, mă înţelege pe alocuri, fiindcă este şi ea dominată uneori de aceeaşi stare de spirit. Apreciez!

 Aliona Dumbrăveanu- reprezentant al Ministerului Tineretului şi Sportului s-a alăturat şi ea cu câteva cuvinte, însă sprijinul financiar vorbeşte destul.

 Iulia Iordăchescu, cea care are grijă de "toate" la revista Clipa a ştiut să-şi amintească itinerariul meu de când am păşit prima oară la cencalu şi apoi n-am mai reuşit să mă despart de el ca să ajung aici, la un debut sideral.

 În pripă, dar original Mihaela Iordăchescu mi-a îmbrăcat cartea într-o rochie albă, simplă şi elegantă.

  Efim Bivol- epigramtist, a apreciat poezia prin filiera primelor mele încercări.


 Iar, Emilian Galaicu-Păun este cel care a monitorizat lansarea. Acest creator de ţesut viu şi-a făcut timp să fie prezent şi să participe la o seară de creaţie, fie şi a unei tinere începătoare.

Nu pot să uit şi de Aurelia Borzin, care a fost membă al juriul şi care a avut un motiv întemeiat să nu vină la eveniment ( fie vorba între noi, acel motiv e chiar Degeţica)!

 Colegii mei de cenaclu, de facultate, toţi cei care au fost prezenţi, care apreciază ora H au parte de mulţumiri şi îi invit în continuare să rămână sub veioza creaţiei mele!
A se vedea                "Ora H" la Radio Europa Liberă

                                                 "Ora H" în interviul Victoriei Borodin

                                                             "Ora H" la Ialoveni   ...




P.S.  Un grand merci fetelor pentru flori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu